Blogi

- Insinöörin ajatuksia tekniikan myynnistä ja markkinoinnista -

markkinointi

Asiakkaasi valehtelee

Asiakkaiden pienet valkoiset valheet ovat myyjille tuttuja. Ne johtunevat yleensä siitä, ettei asiakas halua pahoittaa myyjän mieltä tai sitten hän haluaa vain väistää hankalat jatkokysymykset vierittämällä vastuun jollekin toiselle.

Lue artikkeli
ylitä asiakkaasi odotukset

Näin ylität asiakkaasi odotukset

On paljon helpompaa myydä nykyisille asiakkaille lisää, kun yrittää löytää uusia. Silti lähes kaikki markkinointipanostukset laitetaan uusien asiakkaiden houkuttelemiseen. Molempia tietysti tarvitaan mutta älä unohda myydä nykyisillekin asiakkaillesi!

Lue artikkeli
tekniikan markkinointi

Tekisinkö kuitenkin itse?

Avun pyytäminen markkinointiin tuntuu olevan monille tekniikan myyjille (tai heidän esimiehilleen) vähintäänkin hankalaa. Johtunee siitä, että lähes jokainen myyjä pystyy itsekin tekemään edes jonkinlaisen esitteen

Lue artikkeli
tekniikan myynti

Ei kiitos! Minä vain katselen…

Suomalaiset eivät perinteisesti halua, että heille tuputetaan mitään. Jos myyjä lähestyy kaupassa, luikitaan äkkiä karkuun tai korkeintaan huikataan avuntarjoukseen nopea ”Ei kiitos, katselen vain!” Sama

Lue artikkeli
powerpoint

Mikä on kuntosalisi organisaatiokaavio?

Tiedätkö milloin lähimarkettisi on perustettu? Entä kuinka suuri käyttämäsi parturi-kampaamon liikevaihto oli viime vuonna? Mikä on kuntosalisi organisaatiokaavio? Ketä kiinnostaa? Ei ketään kuluttaja-asiakkaita kiinnostakaan. Kuluttajana

Lue artikkeli
osuvaa markkinointia

Onko kaikki markkinointi samanlaista?

B2B-myyjän rooli on muuttumassa yhä enemmän asiantuntijan suuntaan. Asiakkaat odottavat nykyisin paitsi tuotetuntemusta myös yhä useammin asiakkaan liiketoiminnan / prosessien tuntemusta. Siksi pelkkä myynnin osaaminen

Lue artikkeli

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tämä sivusto käyttää evästeitä