
4 syytä, miksi markkinointi ei toimi teillä
”Meiltä saa näitä luotettavia pumppuja”, kailottaa myyjä ovelta ja heittää kuvan pumpusta pöydälle. ”Soittele, jos kiinnostaa!” hän huikkaa perään ja ryntää takaisin autoonsa. Aika hauska
”Meiltä saa näitä luotettavia pumppuja”, kailottaa myyjä ovelta ja heittää kuvan pumpusta pöydälle. ”Soittele, jos kiinnostaa!” hän huikkaa perään ja ryntää takaisin autoonsa. Aika hauska
-Asiakas ei osta tuotetta, vaan ratkaisun ongelmaansa! Tätä on hoettu niin kauan, että sen pitäisi jo olla iskostunut jokaisen myyjän päähän. Miksi tätä oivallusta ei
Asiakkaiden pienet valkoiset valheet ovat myyjille tuttuja. Ne johtunevat yleensä siitä, ettei asiakas halua pahoittaa myyjän mieltä tai sitten hän haluaa vain väistää hankalat jatkokysymykset vierittämällä vastuun jollekin toiselle.
Hyvä hakukonenäkyvyys tuo todistetusti hyviä tuloksia eikä ihme, sillä hakuja tehdään paljon. Esimerkiksi Google on kertonut, että suomalaiset tekevät jopa 30 miljoona hakua päivässä.
Avun pyytäminen markkinointiin tuntuu olevan monille tekniikan myyjille (tai heidän esimiehilleen) vähintäänkin hankalaa. Johtunee siitä, että lähes jokainen myyjä pystyy itsekin tekemään edes jonkinlaisen esitteen
Suomalaiset eivät perinteisesti halua, että heille tuputetaan mitään. Jos myyjä lähestyy kaupassa, luikitaan äkkiä karkuun tai korkeintaan huikataan avuntarjoukseen nopea ”Ei kiitos, katselen vain!” Sama
Tiedätkö milloin lähimarkettisi on perustettu? Entä kuinka suuri käyttämäsi parturi-kampaamon liikevaihto oli viime vuonna? Mikä on kuntosalisi organisaatiokaavio? Ketä kiinnostaa? Ei ketään kuluttaja-asiakkaita kiinnostakaan. Kuluttajana
B2B-myyjän rooli on muuttumassa yhä enemmän asiantuntijan suuntaan. Asiakkaat odottavat nykyisin paitsi tuotetuntemusta myös yhä useammin asiakkaan liiketoiminnan / prosessien tuntemusta. Siksi pelkkä myynnin osaaminen
Markkinoinnin vuosisuunnittelu ei ole vaikeaa eikä sen tarvitse viedä paljon aikaa. Alkuun pääset kätevästi kalenterin tai vuosikellon avulla. Merkitse ensin messut, asiakastilaisuudet ym. tapahtumat, joiden
© Vicion 2020