osuvaa markkinointia

Onko kaikki markkinointi samanlaista?

B2B-myyjän rooli on muuttumassa yhä enemmän asiantuntijan suuntaan. Asiakkaat odottavat nykyisin paitsi tuotetuntemusta myös yhä useammin asiakkaan liiketoiminnan / prosessien tuntemusta. Siksi pelkkä myynnin osaaminen ei enää riitä.

Miksei tämä kehityssuunta näytä vaikuttavan markkinointialaan?

Markkinoinnin ammattilaiset ovat yhä edelleen jonkun markkinoinnin osa-alueen ammattilaisia mutta suurin osa tekee markkinointia kaikkien toimialojen yrityksille (pois lukien tietysti yritysten omat markkinointitiimit).

Markkinointitoimenpiteitä arvioitaessa visuaaliset seikat nousevat helposti tärkeimmiksi kriteereiksi, koska niitä on helppo kommentoida. Kuitenkaan ulkoasu ei ole tärkein asia B2B markkinointiviestinnässä. Asiakashyödyn tunnistaminen, markkinointitoimenpiteiden oikea kohdentaminen ja asiakaskuntaasi kiinnostavan sisällön luominen vaativat loppuasiakkaan ja hänen liiketoimintansa tuntemusta. Siksi ei ole yhdentekevää, kuka markkinointiasi toteuttaa.

Käytä alasi tuntevaa ammattilaista

Yhteistyökumppani kannattaa aina valita huolella. Vähintään nämä edut voit saavuttaa käyttämällä markkinoinnissasi apuna oman liiketoimintasi ja asiakkaasi oikeasti tuntevaa ammattilaista:

Et tarvitse rautalankaa

Kun puhutaan samaa kieltä, ovat onnistuneen yhteistyön edellytykset luonnollisesti paremmat. Vaikka kukaan ei voi tuntea läpikotaisin kaikkia maailman tuotteita ja palveluita, yleisesti alaa tunteva henkilö osaa kysyä oikeat kysymykset tarvittaessa.

Puhuttelet asiakkaitasi oikealla tavalla

Jos markkinointisi tekijä ymmärtää tuotteidesi käyttötarkoituksen ja -ympäristön sekä tuntee asiakkaasi liiketoimintaa, on suurempi todennäköisyys, että viestintäsi puhuttelee loppuasiakkaita ja tuo esille juuri heille tärkeitä tuotteesi ja palvelusi ominaisuuksia.

Pääset helpommalla

Toimintaasi ymmärtävä markkinoija vähentää oman työsi tarvetta. Hän osaa tehdä juuri sinun liiketoimintaasi tukevia ehdotuksia, tuottaa markkinointimateriaalia itsenäisesti tarvittaessa ja valita oikeanlaisia kuvia joko kuvapankeista tai omasta kuvamateriaalistanne. Tämä vähentää iterointikierroksia, mikä tietysti säästää aikaasi ja vähentää oman työpanoksesi tarvetta. Voit keskittyä omaan ydinosaamiseesi.

Vicion auttaa viemään tekniikan myyntisi seuraavalle tasolle! Tutustu tarkemmin palveluihini tekniikan myyntiyrityksille!

Share on linkedin
Jaa artikkeli

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

markkinointi

Asiakkaasi valehtelee

Asiakkaiden pienet valkoiset valheet ovat myyjille tuttuja. Ne johtunevat yleensä siitä, ettei asiakas halua pahoittaa myyjän mieltä tai sitten hän haluaa vain väistää hankalat jatkokysymykset vierittämällä vastuun jollekin toiselle.

Lue artikkeli
ylitä asiakkaasi odotukset

Näin ylität asiakkaasi odotukset

On paljon helpompaa myydä nykyisille asiakkaille lisää, kun yrittää löytää uusia. Silti lähes kaikki markkinointipanostukset laitetaan uusien asiakkaiden houkuttelemiseen. Molempia tietysti tarvitaan mutta älä unohda myydä nykyisillekin asiakkaillesi!

Lue artikkeli
tekniikan myynti

Ei kiitos! Minä vain katselen…

Suomalaiset eivät perinteisesti halua, että heille tuputetaan mitään. Jos myyjä lähestyy kaupassa, luikitaan äkkiä karkuun tai korkeintaan huikataan avuntarjoukseen nopea ”Ei kiitos, katselen vain!” Sama

Lue artikkeli

Tilaa blogi

Haluaisitko lukea uuden kirjoitukseni tuoreeltaan?
Antamalla sähköpostiosoitteesi saat ilmoituksen uudesta blogiartikkelista suoraan sähköpostiisi, kun se on julkaistu!

Huom! Blogin ja uutiskirjeen tilaukset ovat erilliset. Jos haluat tilata myös uutiskirjeen, voit tehdä sen täällä.

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tämä sivusto käyttää evästeitä