osuvaa markkinointia

Onko kaikki markkinointi samanlaista?

B2B-myyjän rooli on muuttumassa yhä enemmän asiantuntijan suuntaan. Asiakkaat odottavat nykyisin paitsi tuotetuntemusta myös yhä useammin asiakkaan liiketoiminnan / prosessien tuntemusta. Siksi pelkkä myynnin osaaminen ei enää riitä.

Miksei tämä kehityssuunta näytä vaikuttavan markkinointialaan?

Markkinoinnin ammattilaiset ovat yhä edelleen jonkun markkinoinnin osa-alueen ammattilaisia mutta suurin osa tekee markkinointia kaikkien toimialojen yrityksille (pois lukien tietysti yritysten omat markkinointitiimit).

Markkinointitoimenpiteitä arvioitaessa visuaaliset seikat nousevat helposti tärkeimmiksi kriteereiksi, koska niitä on helppo kommentoida. Kuitenkaan ulkoasu ei ole tärkein asia B2B markkinointiviestinnässä. Asiakashyödyn tunnistaminen, markkinointitoimenpiteiden oikea kohdentaminen ja asiakaskuntaasi kiinnostavan sisällön luominen vaativat loppuasiakkaan ja hänen liiketoimintansa tuntemusta. Siksi ei ole yhdentekevää, kuka markkinointiasi toteuttaa.

Käytä alasi tuntevaa ammattilaista

Yhteistyökumppani kannattaa aina valita huolella. Vähintään nämä edut voit saavuttaa käyttämällä markkinoinnissasi apuna oman liiketoimintasi ja asiakkaasi oikeasti tuntevaa ammattilaista:

Et tarvitse rautalankaa

Kun puhutaan samaa kieltä, ovat onnistuneen yhteistyön edellytykset luonnollisesti paremmat. Vaikka kukaan ei voi tuntea läpikotaisin kaikkia maailman tuotteita ja palveluita, yleisesti alaa tunteva henkilö osaa kysyä oikeat kysymykset tarvittaessa.

Puhuttelet asiakkaitasi oikealla tavalla

Jos markkinointisi tekijä ymmärtää tuotteidesi käyttötarkoituksen ja -ympäristön sekä tuntee asiakkaasi liiketoimintaa, on suurempi todennäköisyys, että viestintäsi puhuttelee loppuasiakkaita ja tuo esille juuri heille tärkeitä tuotteesi ja palvelusi ominaisuuksia.

Pääset helpommalla

Toimintaasi ymmärtävä markkinoija vähentää oman työsi tarvetta. Hän osaa tehdä juuri sinun liiketoimintaasi tukevia ehdotuksia, tuottaa markkinointimateriaalia itsenäisesti tarvittaessa ja valita oikeanlaisia kuvia joko kuvapankeista tai omasta kuvamateriaalistanne. Tämä vähentää iterointikierroksia, mikä tietysti säästää aikaasi ja vähentää oman työpanoksesi tarvetta. Voit keskittyä omaan ydinosaamiseesi.

Vicion auttaa viemään tekniikan myyntisi seuraavalle tasolle! Tutustu tarkemmin palveluihini tekniikan myyntiyrityksille!

Share on linkedin
Jaa artikkeli LinkedIissä

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Tekniikan markkinointi

Osta aikaa

Avun pyytäminen markkinointiin tuntuu olevan monille tekniikan myyjille (tai heidän esimiehilleen) vähintäänkin hankalaa. Johtunee siitä, että lähes jokainen myyjä pystyy itsekin tekemään edes jonkinlaisen esitteen

Lue artikkeli
markkinointi

Asiakkaasi valehtelee

Asiakkaiden pienet valkoiset valheet ovat myyjille tuttuja. Ne johtunevat yleensä siitä, ettei asiakas halua pahoittaa myyjän mieltä tai sitten hän haluaa vain väistää hankalat jatkokysymykset vierittämällä vastuun jollekin toiselle.

Lue artikkeli

Tilaa blogi

Haluaisitko lukea uuden kirjoitukseni tuoreeltaan?
Antamalla sähköpostiosoitteesi saat ilmoituksen uudesta blogiartikkelista suoraan sähköpostiisi, kun se on julkaistu!

Huom! Blogin ja uutiskirjeen tilaukset ovat erilliset. Jos haluat tilata myös uutiskirjeen, voit tehdä sen täällä.

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tämä sivusto käyttää evästeitä