lisää rahaa

Myyjän aika on kallista ja asiakkaan aika se vasta kallista onkin

Usein myynnin työkaluista puhuttaessa tarkoitetaan kehitys- ja seurantajärjestelmiä, joilla voidaan herkeämättä seurata myynnin liikevaihtoa ja katetta sekä asettaa myyjille aina uusia tavoitteita. Nämä ovat jo monessa myyntiyrityksessä arkipäivää. Ne eivät kuitenkaan näy asiakkaille, ellette sitten myy juuri CRM-järjestelmiä.

Liikkuvalla myyjällä suuri osa työajasta menee paikasta toiseen siirtymisessä ja vaikka kuinka soittelisi puhelimella ja kirjoittelisi sähköpostia ajaessa, matkapäivinä tyhjäkäyntiä syntyy väkisinkin. Autoilunkin kustannukset ovat suuret ja Suomen pitkät välimatkat eivät helpota asiaa.

Vakuutatko asiakkaasi?

Ajettuaan 250 km toukokuisessa räntäsateessa asiakkaan luokse, myyjällä on paikan päällä noin tunti aikaa vakuuttaa asiakas yrityksensä ja tuotteidensa ylivertaisuudesta.

Tyypillisesti teknisen myyjän salkusta löytyy:

Sekalainen kokoelma tuote-esitteitä eri vuosikymmeniltä, osa niistä mustavalkoprintterillä itse printattuina

Eri päämiehien tekemät power point-esitykset englanninkielisinä, kaikki tietysti erilaisilla pohjilla

Hyvässä tapauksessa mukana voi olla myös parhaat päivänsä ja rankat messuyöt nähnyt demolaite, joka on vanhentunutta mallia


Vakuuttuisitko?

Anna myyjillesi mahdollisuus tehdä sitä, mitä he parhaiten osaavat. Laita myynnin todelliset työkalut sellaiseen kuntoon, että niitä on ilo esitellä.

Vicion auttaa viemään tekniikan myyntisi seuraavalle tasolle! Tutustu tarkemmin palveluihini tekniikan myyntiyrityksille!

Share on linkedin
Jaa artikkeli

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

tekniikan myynti

Ei kiitos! Minä vain katselen…

Suomalaiset eivät perinteisesti halua, että heille tuputetaan mitään. Jos myyjä lähestyy kaupassa, luikitaan äkkiä karkuun tai korkeintaan huikataan avuntarjoukseen nopea ”Ei kiitos, katselen vain!” Sama

Lue artikkeli
osuvaa markkinointia

Onko kaikki markkinointi samanlaista?

B2B-myyjän rooli on muuttumassa yhä enemmän asiantuntijan suuntaan. Asiakkaat odottavat nykyisin paitsi tuotetuntemusta myös yhä useammin asiakkaan liiketoiminnan / prosessien tuntemusta. Siksi pelkkä myynnin osaaminen

Lue artikkeli
markkinointi

Asiakkaasi valehtelee

Asiakkaiden pienet valkoiset valheet ovat myyjille tuttuja. Ne johtunevat yleensä siitä, ettei asiakas halua pahoittaa myyjän mieltä tai sitten hän haluaa vain väistää hankalat jatkokysymykset vierittämällä vastuun jollekin toiselle.

Lue artikkeli

Tilaa blogi

Haluaisitko lukea uuden kirjoitukseni tuoreeltaan?
Antamalla sähköpostiosoitteesi saat ilmoituksen uudesta blogiartikkelista suoraan sähköpostiisi, kun se on julkaistu!

Huom! Blogin ja uutiskirjeen tilaukset ovat erilliset. Jos haluat tilata myös uutiskirjeen, voit tehdä sen täällä.

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tämä sivusto käyttää evästeitä