tekniikan myynti

Ei kiitos! Minä vain katselen…

Suomalaiset eivät perinteisesti halua, että heille tuputetaan mitään. Jos myyjä lähestyy kaupassa, luikitaan äkkiä karkuun tai korkeintaan huikataan avuntarjoukseen nopea ”Ei kiitos, katselen vain!”

Sama ilmiö on havaittavissa myös esimerkiksi tekniikan alan messuilla. Joskus joku myyjälle entuudestaan tuntematon henkilö uskaltautuu katselemaan varovasti tuotteita käytävän reunalta mutta heti jos myyjä ottaa puolikin askelta lähestyäkseen, katoaa katselija vaivihkaa takavasemmalle.

Myyjälle ovat tuttuja myös ne asiakkaat, joita ei pääse tapaamaan millään. On liian kiire juuri nyt tai ei ole tarvetta. Kun palaat asiaan myöhemmin, sama juttu.

Miten palvella heitä?

Mitä näille asiakkaille pitäisi sitten tehdä? Unohtaa?

Ehkä voisit sen sijaan tarjota hitaammin lämpenevälle asiakkaalle hyödyllistä informaatiota, johon hän voisi tutustua rauhassa, ilman myyjän läsnäoloa ja pelkoa tuputtamisesta. Kun asiakas on saanut tutkia materiaalia, mahdollisesti löytänyt sitä lisää ja kiinnostunut aiheesta, hän saattaa olla itse valmis ottamaan yhteyttä myyjään. Ja silloin ollaankin jo lähellä kauppaa!

Vicion auttaa viemään tekniikan myyntisi seuraavalle tasolle! Tutustu tarkemmin palveluihini tekniikan myyntiyrityksille!

Share on linkedin
Jaa artikkeli

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

markkinoinnin ABC

Markkinoinnin ABC insinööreille

Insinööri! Oletko hukassa markkinointijargonin kanssa? Niin minäkin. Siksi tein niin selkokielisen markkinointisanaston, että insinöörikin sen ymmärtää. Takaan, että luettuasi tämän et enää jää sanattomaksi markkinointiporukan

Lue artikkeli
ylitä asiakkaasi odotukset

Näin ylität asiakkaasi odotukset

On paljon helpompaa myydä nykyisille asiakkaille lisää, kun yrittää löytää uusia. Silti lähes kaikki markkinointipanostukset laitetaan uusien asiakkaiden houkuttelemiseen. Molempia tietysti tarvitaan mutta älä unohda myydä nykyisillekin asiakkaillesi!

Lue artikkeli

Tilaa blogi

Haluaisitko lukea uuden kirjoitukseni tuoreeltaan?
Antamalla sähköpostiosoitteesi saat ilmoituksen uudesta blogiartikkelista suoraan sähköpostiisi, kun se on julkaistu!

Huom! Blogin ja uutiskirjeen tilaukset ovat erilliset. Jos haluat tilata myös uutiskirjeen, voit tehdä sen täällä.

Tämä sivusto käyttää evästeitä

Tämä sivusto käyttää evästeitä